Portfolio

Design. In mijn vak synoniem aan het vertalen van een vaak complex startpunt naar een functioneel, begrijpbaar, consistent - en passend - eindresultaat. Van full-blown visuele identiteit, met gedetailleerd uitgewerkt merkboek, tot een websitetraject waaraan op strategisch niveau van doel, wens, eis, inhoud, functionaliteit naar uitwerking en invulling wordt gewerkt. Op een andere dag kan dat een one-off infographic, converterende campagne of catchy banner zijn. Solo of - heel fijn - schouder aan schouder in een team merkmakers. Never a dull moment. 

Onder andere met onderstaande klanten mocht ik in de afgelopen jaren aan een breed scala aan opdrachten samenwerken. Maar er is meer... 
Benieuwd? Ik vertel je er graag over.

NTS - website, huisstijl, support

NTS is de partner of choice voor hightech Original Equipment Manufacturers (OEM's) in de markten Semiconductors en Analytical. Door hun wereldwijde groei werd eenheid alsmaar belangrijker. Eenheid als merk, in één gezamenlijke NTS Group-website, een gerevolutioneerde huisstijl en een passende tone-of-voice.

Lees meer

ERAC - merk en huisstijl

ERAC helpt overheden, kennisinstellingen en bedrijven, met grote uitdagingen op het gebied van regionale economie en de energietransitie in Europa. Dat doen ze met een hoop passie en drive. Maar waarom precies? En waar bewegen ze naar toe? De kantoorverhuizing was een uitgelezen moment om het merk ERAC inside-and-out onder de loep te nemen.

Lees meer

Holland High Tech - website(s)

Holland High Tech is de topsector High Tech Systemen en Materialen. Teams van experts ontwikkelen binnen Holland High Tech in vijftien roadmaps (sleutel)technologieën die structurele oplossingen bieden voor uitdagingen op het gebied van klimaat, duurzaamheid, gezondheid, veiligheid en mobiliteit. Hoe vang je dit in een website, die mee kan bewegen met ontwikkelingen in de toekomst?

Lees meer

Factor Tachtig - merkbouw

De missie? Maak je merk. Met expertise op gebied van merkstrategie, (data-driven-)marketing, contentcreatie en branddesign aantrekkingskracht creëren voor sterke B2B-merken. Door nieuwsgierig te zijn, te prikkelen en te spelen: never grow up is niet voor niets de lijfspreuk. Zowel met klanten als met collega's zijn duurzame relaties belangrijk, waarin we op elkaar kan worden gerekend en ieder weet wat we elkaar te bieden hebben.

Lees meer

MxBlue - visuele identiteit

MxBlue heeft alle expertise in huis om Mendix-maatwerkoplossingen voor jouw organisatie te laten werken. Door SAP te combineren met low-code Mendix-applicaties geven zij digitale transformaties een gebruiksvriendelijke boost. Zo maken zij werken met SAP makkelijker en leuker. Als onderdeel van Superp was MxBlue na een merktraject toe aan een eigen identiteit. Een die zou passen als een jas.

Lees meer

DPI - merkevolutie

Today's science, tomorrow's industry, als het aan DPI ligt, hét research platform voor polymeren. DPI wil transformeren van 'research platform' naar 'innovatie community'. Hoe maak je van een sterk merk een nóg sterker merk? Na een merktraject werd doorgepakt op het aanscherpen en uitbreiden van de huisstijl. Waarbij bewust werd gekozen voor een evolutie, geen revolutie.

Lees meer

Roseman Labs - merk en stijl

Na een succesvolle start had Roseman Labs behoefte aan een aanscherping van het merk. Het doel? Klaar zijn voor de komende jaren en de ambitieuze groeiwens. Een merkkompas, inclusief missie en visie biedt een leidraad voor hoe de organisatie wordt ingericht, aangestuurd en beslissingen worden genomen. Niet als rigide middel, maar als een kompas waar je op kunt varen. Hierna volgt een aanscherping van de huisstijl, tone-of-voice en een ontwerp voor een nieuwe website.

Lees meer

"Robert is de spin in het web geweest om tot een sterk framework, design, content en copy van de NTS website te komen. Zo heeft hij een cruciale rol gespeeld in het bouwen aan het NTS merk. "

Stefan Martens, Head of Marketing & Internal Communications NTS

Ik werkte eerder o.a. voor: