Over ERAC

ERAC helpt overheden, kennisinstellingen en bedrijven, met grote uitdagingen op het gebied van regionale economie en de energietransitie in Europa. Dat doen ze met een hoop passie en drive. Maar waarom precies? En waar bewegen ze naar toe? De kantoorverhuizing was een uitgelezen moment om het merk ERAC met een team merkmakers inside-and-out onder de loep te nemen.

Merk

Tijdens insider scans en workshop luidde de vraag aan de ERAC'ers: waar komen we ons bed voor uit? Met behulp van de intuïtieve 23plusone-methode kwamen we samen met ERAC en ons team merkmakers tot de kern.

Dit werd uitgewerkt in een merkkompas, waarin kernwaarden, missie, visie, merkverhaal en BHAG helder geformuleerd terugkwamen. 

Visuele identiteit

Als vervolg hierop werd een nieuwe visuele identiteit uitgewerkt. Na wat heen-en-weer sparren vertaalden we dit in het eindproduct: een duidelijk, overzichtelijk en on-brand merkboek. Natuurlijk kon een set bijbehorende uitingen - van rollups, powerpoint, word templates tot een visueel startpunt voor de webbouwer - niet ontbreken. ERAC werkt aan de wereld van morgen en is daar nu ook zelf klaar voor!

"Het gevoel dat me met name is bijgebleven is dat we het met elkaar hebben gedaan."

Jolande Wijman, Strategisch Marketeer & MT