Ervaring
Brand design | Brand management | UX UI | Art director | Partner
Factor Tachtig [2007 / 2024]
Maak je merk. Factor Tachtig cre毛ert aantrekkingskracht voor B2B-merken met ijzersterke en functionele marketing- en communicatieconcepten. Een combinatie van merkstrategie, data, content creatie en brand design. In mijn rol als art director de taak om herkenbaarheid te cre毛ren. Samen met het creatieve team merk en boodschap helder, effectief en consistent over de b眉hne te krijgen. Om de kern van wat er toe doet weten te pakken 茅n te visualiseren. Van een doordachte huisstijl, creatief concept, de UX van je website of een alles verklarende infographic. Merkidentiteit, creativiteit, usability, teamwork en een praktische aanpak vormen de rode draad in mijn advies en aanpak.
馃殌
Entrepreneur / Team Lead / B Corp / Art Director / Project Management & Planning / Branding & Identity / Creative Concept / Brand Management / Corporate Identity / User Experience & Usability Design / Graphic Design / Photography & Video / Content Creation
Productdesign | Visual design | Creation | Founder
Moosach - Bikes with a History [2010 / 2012]
State-of-the-art in de sixties en seventies. Ontworpen voor het harde werk. Heuveltjes, colletjes, kasseien, kilometers en kilometers asfalt hebben ze gezien. Nu staan ze hun dagen te slijten in schuren, op zolders en in gangetjes. Te Spartaans om nog te berijden. Te goed om weg te doen. 'All they need is a fix'. Dus strippen wij die oude raceframe-pjes. Je weet wel, die fraaie slick-sized aluminium straatmonsters. Alles gaat eraf. Vervolgens krijgen frame en voorvork een prikkelend chemisch badje. Even drogen, vers spuitwerk en de basis is gelegd. Ontstaan uit liefde voor fiets 茅n merk zag Moosach bikes het licht. En stortten we ons - naast Factor Tachtig - vol op merk, huisstijl, productdesign 茅n verkoop. Kers op de taart? Shinen in het Designmuseum in Gent 馃槉
馃殌
Entrepreneur / Brand Development / Branding & Identity / Product Design / Mechanics
Online specialist | Graphic Designer
HSP Reclame en Communicatie [2001 / 2007]
Web design, usability design en graphic design bij HSP, creatieve partner voor online en offline communicatie.
馃殌
Web Design / Usability Design / Graphic Design / Web Development / Project Management
Online marketing
SAP [2001 / 2007]
Web design, usability design en graphic design bij SAP, marktleider op het gebied van bedrijfsapplicatiesoftware.
馃殌
Online Marketing / Web Design / Usability Design / Graphic Design / Web Development / Project Management
Online specialist | Graphic Designer
Httpay [2000 / 2001]
Web design en usability design bij Httpay, startup op het gebied van websites en webshops. Een samenwerking van van den Boogaard en Referro.
馃殌
Web Design / Usability Design / Web Development
Creatief DTP | Graphic Designer
Drukkerij van den Boogaard [1993 / 2000]
Design en opmaak van oa magazines en reclamedrukwerk bij van den Boogaard, drukkerij met in-house prepress studio.
馃殌
Desktop Publishing / Graphic Design / Print Design / Print Management / Project Management
Opleiding
Nederlandse Academie voor Beeldcreatie
Vakopleiding fotografie. #fotovakschool [2017 / 2020]
Het vertalen van een idee naar een creatieve fotografische oplossing, het ontwikkelen van een eigen stijl en werken met alle soorten apparatuur in studio's en digitale werkplaatsen.
Skills: Photography 路 Concept Development 路 Presentation Skills
Growth Tribe
Technical Marketing couse. [2017]
Technical Marketing diverts from traditional marketing. It's a mix of marketing automation, side project marketing, growth hacking and technical marketing skills and tools.
Skills: Marketing Automation 路 Growth Hacking 路 Technical Marketing
Nederlands Instituut voor Brand Management (NIBAA)
Designmanagement / Post-HBO. [2014]
Organisaties moeten in onze veranderende samenleving steeds meer moeite doen om product of dienst onder de aandacht te brengen. De eerste indruk is vaak beslissend in een keuzeproces van de consument. Designmanagement kan organisaties helpen om een goede eerste indruk achter te laten. Het omvat alle activiteiten die ervoor zorgen dat de (visuele) identiteit van een organisatie effectief kan worden ingezet bij het realiseren van organisatiedoelen (in samenhang met haar identiteit en positionering).
Skills: Corporate Identity 路 Corporate Branding 路 Branding & Identity
Design Thinkers Academy
Service Design Thinking Fundamentals. [2014]
Technical Marketing Course. Understanding and practicing the Service Design Thinking principles, terminology & key tools like Stakeholder Mapping, Value Network Mapping, Personas and Customer Journey Mapping.
Skills: User Personas 路 Service Design 路 Stakeholder Mapping 路 Customer Journey Mapping
Capgemini Academy
HFI Certified Usability Analyst. [2013]
Human Factors International: The Science and Art of Effective Web and Application Design.
Designing intuitive and effective user interfaces is both science and art. During this course, participants will learn how to apply research-based and field-tested Web and application design principles and methodologies. Initially they will focus on the four foundational layers of the interface: Navigation, Presentation, Content, and Interaction. Participants will then be provided with the framework and methodology needed to support rapid prototyping initiatives. Finally, they will extend their sphere of influence through the application of accessibility and cross-cultural design methods.
Skills: User Interface Design 路 User Experience Design (UED) 路 Usability Design 路 Web Design
EURIB
Masterclasses [2008]
Brand design & Innovatieve merkconcepten
Skills: Creative Concept Design 路 Branding & Identity 路 Corporate Branding 路 Corporate Identity 路 Branding & Identity
Sint Lucas
Multimediale vormgeving [1991 / 1995]
Begeleidt creatieve talenten naar een succesvolle toekomst in de creatieve industrie.
Skills: Photography 路 Motion Graphics 路 Graphic Arts 路 Creative Concept Design 路 Print Design 路 Presentation Skills 路 Product Design 路 Illustration 路 Video 路 Art
Naast mijn werk
- Zet me op of naast een motor - of laat me naar Youtube helden Noraly, Charly of Lavi & Ollie kijken - en ik ben in mijn happy place. Van woon naar werk of richting de Alpen. Bij -10 of midden in de zomer. In een groep of solo. I'm in!
- Een oldy maar still going strong. I love it. I hate it. Mijn 70's Land Rover ademt vakantie, avontuur, overwinning, het tribegevoel. Road trip met the family, door heel Europa of gewoon rondom de kerk. En regelmatig hands-on sleutelen. Analoog to the max.
- Zet mij in een omgeving waar creatief met de handen wordt gewerkt - of het resultaat daarvan zichtbaar is - en mijn tikker gaat aan. Noem het kunst. Noem het ambacht. Van een minutieus gemaakt artwork tot een handgemaakte houten mok. Mijn Museumjaarkaart draait dan ook overuren.
- Ik ben een ab-so-lute sucker voor outdoor. Steek een vuurtje aan, leg de BBQ vol, zet een tent neer en ik ben niet meer weg te slaan. Combineer je dit met motoren of Land Rovers? Love it! Wist je dat mijn liefde voor outdoor 茅n ambacht altijd weer perfect samenvalt tijdens een van mijn regelmatige bezoeken aan het Prehistorisch Dorp? Aanrader!
- Who let the dog out? Meestal ik dus. Tijdens een lange wandeling in het Liempdse achterland. Achterin de Land Rover op zoek naar avontuur. Of mee naar kantoor. Wordt mijn viervoeter blij van. En ik ook.
- Ik maak draken. Met mijn dochter. Denk knipperende ogen, een rij tanden, rook en heel-veel-tijd. Ook een ambacht. Soort van. Maar dat kan ik beter live toelichten 馃槈馃悏
- Fotografie is mijn child hood crush. Met soms wat meer en soms wat minder tijd en aandacht van mijn kant. Als ik het nodig heb een manier om anders naar de wereld te kijken. Me te verwonderen over simpele zaken als hoe licht valt of een lijn loopt. Live through a lens.
"De creativiteit en precisie waarmee je NTS creatief op de kaart hebt gezet waren zeer waardevol voor ons."